sunnuntai 9. maaliskuuta 2014

Nyt ajattelin päivittää vähän meidän tokotreenailuja, pitkästä aikaa. Tässä kevään mittaan ollaan treenattu suhteellisen aktiivisesti. Kisojakin olen katsellut sillä silmällä, jos johonkin uskaltautuisi. 

Suurilta osin treenit ovat olleet onnistuneita, niissä on paljon hyvää. Yola jaksaa keskittyä ajoittain todella hyvin. Seuraaminen on suurilta osin hyvää ja käännöksetkin onnistuu jo suhteellisen mallikkaasti. Remmissä seuraaminen on vielä jollain tasolla jäykkää, mutta luulen että itse kävelen jotenkin erillä tavalla ja luotan liikaa taluttimeen verrattuna seuraamiseen vapaana. Tässä on siis yksi haaste mutta olen pitänyt seuraamispätkät lyhyinä ja maustanut niitä opettamalla Yolalle erilaisia temppuja jalkojen välissä kieppuen. Nämä jalkatemput antavat lisää vauhtia Yolan seuraamiseen.


Liikkeestä seisominen on ollut tauolla. En ole saanut siihen hyvää pohjaa joten olen alkanut opettaa peruskäskyjä (istu-maahan-seiso) avoimen luokan mukaisesti paikallaan vaihtaen. Välillä olen ajatellut että pitäisikö seiso- käsky vain vaihtaa eri sanaksi (esim. stop) ja jatkaa siitä mihin asti ollaan päästy. Liike nimittäin onnistuu hyvin käsiavun kanssa. Kun lasken pysähtymisen yhteydessä käden kuonon eteen, Yola pysähtyy hyvin. Tämä vaatii siis vielä paljon työstämistä.

Luoksetulossa olen vaihtanut eteen tulemisen kautta sivulle. Ennen olen kutsunut Yolan suoraan sivulle. Nyt edestä sivulle siirtyminen sujuu jo hyvin. Naksutin ohjaa oikealle paikalle. Vapaahyppy on edelleen hakusessa, olen käyttänytkin hyväksi kaiken maailman aitoja ja Yola kyllä uskaltaa hienosti hypätä erilaisten asioiden yli. Joten, hyppy kaipaisi vain enemmän "koe-tilanne-treeniä"...


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti